Oczy są zwierciadłem duszy <33

Temat: Zadania z elektrostatyki! Pomocy!
Witam, mam kilka zadań z elektrostatyki, z ktorych potrzebuje dostac bdb ocene, a moje wlasne zdolnosci na to nie pozwalają Smile Dlatego bardzo prosiłbym o czyjoms pomoc! To naprawdę ważne. Na dole są zadania do rozwiązania. Nie wiem czy to gra role, ale prosze o rozwiązanie ich na poziomie gimnazjum.

1. Wyjasnij sposób elektryzowania prez dotyk, wykorzystując swoją wiedzę o budowie atomów.

2. Zastanów się, jaki będzie wynik połączenia dwóch naelektryzowanych różnoimiennie ciał (Uwaga! Ładunki nie muszą mieć jednakowej watrości).

3. Na czym polega zjawisko indukcji elektrostatycznej.

4. Do metalowej kuli zbliżono naelektryzowaną ujemnie pałeczkę. Czy można kulę naelektryzować trwale, nie dotykając jej pałeczką?

5. Siła przyciągania dwóch ciał, odległych od siebie o r i naelektryzowanych ładunkiem q każde, wynosi F. Ciała te oddalono na odległość 2r. Jak należy zwiększyć ich ładunki, aby siła przyciągania nie uległa zmianie?

Proszę o jak najmądrzejsze rozwiązanie tych zadań, ale w stylu ucznia gimnazjum!
BŁAGAM!
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=88446



Temat: Pomoc ode mnie ^.^
Jeżeli ktoś ma problemy z chemią i jest w I-II klasie gimnazjum, to w tym temacie może się do mnie zwrócić o pomoc. Dzisiaj lub jutro podam listę działów, z których jestem na razie w stanie pomagać. Od razu mówię-za parę miesięcy lista materiału, z którego będę pomagać może się powiększyć o materiał nawet z III klasy gimnazjum, ponieważ biorę udział w konkursie kuratoryjnym z chemii.
Naprawdę będę szczęśliwa, jeżeli będę w stanie komuś pomóc

@edit
Oto lista działów/tematów, z których jak na razie jestem w stanie pomóc:
Klasa I:
a) Substancje chemiczne i ich przemiany
b) Rodzaje reakcji chemicznych
c) Budowa atomu
d) Układ okresowy pierwiastków [np. zależność położenia pierwiastka w układzie a jego budową]
e) Wiązania i reakcje chemiczne
f) Woda i roztwory wodne
g) Liczenie stężenia procentowego roztworów
Klasa II:
a) Elektrolity i nieelektrolity
b) Budowa, otrzymywanie, właściwości i zastosowanie kwasów
c) Dysocjacja jonowa kwasów
d) Budowa, otrzymywanie, właściwości i zastosowanie wodorotlenków
e) Dysocjacja jonowa zasad
f) Odczyn roztworu, pH
tutajpoczkategori
Źródło: oryginalfashion.fora.pl/a/a,32.html


Temat: Chemia - sprawdzian z 3 lat gimnazjum :D
No i jak, nauczyliście się już? Ja doszedłem do wniosku że po chemii w gimnazjum pamiętam całkiem sporo. Powtórze tylko budowe atomu - elektrony walencyjne powłoki itd i będę naumiany
Jak Wam idzie??
Źródło: ojropejska.fora.pl/a/a,45.html


Temat: Jakiego przedmiotu nie lubicie?

Niemiecki. Końcówki. Odmiany. Nie.
Na pierwszym miejscu niemiecki. Bo go nienawidzę wręcz. Ale to pewnie dlatego, że uczę się go ponad 7 lat o___O.
Chemia. Zdecydowanie.
Równania, budowa atomu, liczby kwantowe, mole... eee. To nie dla mnie.
Biologia. Nie wchodzi mi do głowy, ot co. ;p.
Polski. Nie cierpię, nienawidzę. ^^ Ale to przez nauczycielkę. W gimnazjum miałam taką na maksa wredną kobietę, że ja pierdole.... ;/
WF. Oj, na ten temat wolę się nie wypowiadać.! ^^ Nienawidzę. Od czasu do czasu karteczki i długopis idą w ruch i jazda... pisanie zwolnień.! ;p.
Źródło: dirrtygirls.fora.pl/a/a,121.html


Temat: Chemia w liceum
Ja jestem w 3 kl. na biol-chemie i w tym roku pisze chemię rozszerzoną.. Poziom wiadomo zależy od nauczyciela.. Ale postaram Ci się przedstawić to tak ogólnie.. Chemia wygląda całkiem inaczej niż w gimnazjum, ale jeżeli masz smykałkę do tego przedmiotu, to powinnaś sobie poradzić.. Na rozszerzeniu są mniej więcej takie działy: budowa atomu, promieniotwórczość ( przemiany jądrowe głównie), trochę chemii kwantowej, wiązania, hybrydyzacja( to czego nie lubiłam najbardziej ), związki nieorganiczne ( tlenki, wodorki, kwasy, zasady, sole), mole, prawa gazowe, podstawy termochemii, reakcje w roztworach wodnych ( dysocjacja, hydroliza, stęzenia itp itd), ogniwa, elektroliza, systematyka pierwiastków, chemia organiczna i izomeria optyczna.. Pisałam z pamięci więc wiadomo mogłam coś pominąć..
Jak dla mnie chemia jest spoko Gorzej z biologią..
Źródło: pogadajznami.pl/viewtopic.php?t=18588


Temat: : Fizyka (w gimnazjum)
Podstawy NOWEJ fizyki w gimnazjum

ad. Treści
10.1 Elektryzowanie ciał przez tarcie. Informacje o budowie atomu (...) i mikroskopowy opis POWSTAWANIA ŁADUNKÓW PODCZAS TARCIA (...)

To coś nowego(?)
Do tej pory prawo zachowania ładunku głosilo, że ładunek elektryczny NIE POWSTAJE I NIE GINIE, a podczas tarcia ładunki są ROZDZIELANE - elektrony przechodzą z jednego ciała na drugie.
Źródło: isp.org.pl/podstawa/forum/viewtopic.php?t=73


Temat: Co to jest orbital...
Otóż problem wygląda tak: czytam sobie zagadnienia związane z budową elektronową atomu i nie mogę przez to przebrnąć, pomimo, iż jest to bardzo ciekawe. W różnych źródłach podane jest, że orbital to 1) funkcja falowa, 2) powierzchnia. Całe zagadnienie jest dla mnie jednak nie do zrozumienia, bo w takim razie orbital jest działaniem matematycznym, czy stanowi jakąś część powłoki elektronowej? Drugi problem polega na tym, że nie potrafię rozszyfrować konfiguracji elektronowej - skąd mogę wiedzieć, ile orbitali ma jedna powłoka elektronowa?
I jeszcze jedno: czytałam, że skutkiem wzbudzenia atomu może być wysyłanie światła o określonej barwie i w ten sposób identyfikuje się kationy metali podczas podgrzewania odpowiednich soli. Aniony nie wysyłają światła?
Proszę o zrozumiałe, jak dla ucznia gimnazjum, odpowiedzi.
Źródło: chemicalforum.eu/viewtopic.php?t=20496


Temat: : Powłoki elektronowe
Mam do Was pytanie
Udzielam korepetycji z chemii i ostatnio zetknełam sie z pewnym problemem. Dziewczynka z gimnazjum miała do opracowania samemu (paranoja ) działu "Budowa atomu" - pani się nie wyrobiła .... i jedno z zadań dotyczyło ilości elektronów na powłokach Pan Pazdro (napewno go znacie ) w książce umieścił wzór na obliczenie ilości elektronów na określonych powłokach

2n do potęgi 2
i pokazał jak się go stosuje do 4 powłoki , a w ćwiczeniach każe zrobić dla 5 powłoki wychodzi 50 !!!!!! elektronów to chyba nieporozumienie jak myślicie ????
Źródło: forum.chem.uw.edu.pl/viewtopic.php?t=192


Temat: SZKOŁA - kto to wymyślił? Jakiś kretyn wymyślił szkołę. Trzeba teraz znaleźć sposób jak naprawić
Ja teraz chodzę do szkoły, z której głupio mi uciekać :E ... co nie przeszkadza mi jednak czasami w małej wycieczce do kina tudzież spacerze po stolicy w czasie lekcji :)

Kiedy (w podstawówce, gimnazjum) to mogłem nie chodzić pół roku na zajęcia, a i tak zdałbym bezproblemowo. Teraz to nie przejdzie, ale nie ze względu na wymagania chodze do szkoły, tylko atmosferę i świadomość jej znaczenia w życiu zawodowym. A nawet nie tylko zawodowym, bo po prostu towarzyskim na pewnym poziomie niezbedna jest wiedza z wielu dziedzin.

Oczywiście możnaby wymyślić lepszy sposób nauczania i niektórzy nawet je stosują, ale już na poziomie LO nauczanie samodzielne albo z własnym nauczycielem raczej nie przejdzie. Ktoś wspomniał o nauczaniu przez net w Australii. Fakt, tylko że w ten sposób uczą się conajwyżej dzieciaki żyjące na odludziu, a nie w małych nawet miasteczkach.

Rozumiem, że apple nie neguje wartości nauczania, tylko jego formę. Co by o niej jednak nie powiedzieć, to szkoła uczy. Już tam pal sześć biologię, chemię, muzykę itp. Szkoła uczy życia. Jest niesprawiedliwa, niedemorkatyczna, nietolerancyjna, nieznośna, piękna... Nic tak dobrze nie przygotuje cie do życia, jak dobra szkoła. Ja miałem to szczęście, że uczęszczałem do niezłej szkoły podstawowej i będe ją mile wspominał. Z reguły wszystkie moje niepowodzenia wynikały tylko i wyłączne z lenistwa i marnotrawienia czasu, więc nie ma co narzekać na szkołę, trzeba zastanowić się nad podejściem do niej.

W naszym szkolnictwie zmieniłbym:
- ilość godzin z języków obcych na 5h tygodniowo angielskiego i 3h z dodatkowego już od podstawówki;
- zakres tematyczny z prawie każdego przedmiotu tak, aby uczył rzeczy praktycznych i naprawdę przydatnych, a nie dziwnych teorii (np. w gimnazjum zarówno na fizyce jak i chemii uczą nas budowy atomów wg. teorii Bohra, żeby w LO temu zaprzeczyć i przejść na kwantową, która wcale nie jest rozwinięciem tej pierwszej), niezachodzących na Ziemii zjawisk (choćby fizyka i wszystkie wspaniałe zadania z pominięciem właściwie wszystkiego co znamy w obliczeniach), nazwisk osób, których nikt nie zapamięta (bez przykładów, bo nie pamiętam :kwasny: ) itp. przykłady można mnożyć;
- podejście nauczycieli i przede wszystkim uczniów do nauki.


Z nauczaniem jest trochę tak jak z demokracją. Nic lepszego nie wymyślono...
Ach ta monarchia konstytucyjna... ;) :cool:

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=121011


Temat: Humor i ciekawostki wszelakiego rodzaju
A oto jakie bzdury (śmieszne oczywiście) piszą uczniowie klas 1, 2 i 3 gimnazjum na karktówkach, testach, sprawdzianach z fizyki (trochę tego jest, ale zachęcam do przeczytania wszysktiego):

KLASA 1.
- ziemia przeważnie nas przyciąga. Czasami tak mocno że schodzimy pod ziemię
- gdy wchodzimy na wysoką górę to ciśnienie podniesie się z nami
- jednostki ciśnienia: atmosfera, hydrosfera, biosfera
- aby zmniejszyć ciśnienie musimy je wpierw zwiększyć
- żeby mieć klejnoty to musi być podgrzana woda, wsypać sól, włożyć nitkę z gwoździem i będą rosły kryształki diamentowe
- bierze się 1 kartkę i smaruje ją. Bierze się drugą kartkę i nakłada ją na pierwszą. Czaka się. Ciała się stykają i kleją do siebie
- ciała stałe stykają się ze sobą i wtedy szybko się poruszają
- działanie kleju polega na połączeniu dwóch cząsteczek i wtedy między nimi powstaje trzecia cząsteczka
- cząsteczki jednej cząsteczki wchodzą na wolne miejsca drugiej cząsteczki i się rozpuszczają
- gęstością nazywamy coś co jest gęste i rzadkie,
- fizyka zajmuje się budową człowieka i oddziaływaniami miedzy dwoma ludźmi

KLASA 2:
- pocisk waży 0,5 metra
- zaćmienie Księżyca występuje wtedy gdy Słońce zasłoni Księżyc
- elektrony dodatnie czsami oddają ładunek elektronom ujemnym
- atom zbudowany jest z jądra i powłok walencyjnych
- jądro atomu składa się z atomu zbudowanego z jądra i powłok
- atom jest niepodzielny i składa się z protonów, elektronów i neutronów
- pierwiastek to atom, który coś ma i czegoś nie ma
- jeżeli elektron posiada ładunek dodatni i ujemny to nie jest elektronem

KLASA 3:
- Daltonizm jest to człowiek, który ma: zeza, skośne oczy, płaski nos, nie rośnie jak pozostali ludzie, widzi wszystko dwa razy, jest cofnięty w rozwoju. Są to ludzie którzy rodzą się coraz częściej
- krótkowidzenie polega na tym że człowiek widzi jakiś obraz krótko i ma przeniki wzrokowe
- rozszczepienie światła polega na tym żeby lampą błyskową pstryknąć komuś w oczy
- lustro zbudowane jest z lustra i ochronki
- rozproszenie światła możemy zobaczyć pod kątem padania
- zakresy fal elektromagnetycznych to: podczerwień, czerwień, nadczerwień i superczerwień



(c) http://republika.pl/tadeogim/index.htm -> strona mojego taty poświęcona fizyce -> ZAPRASZAM
Źródło: autoplus.fora.pl/a/a,86.html


Temat: : Założenia przebudowy a praktyka szkolna
Pani Barbara Zegrodnik dzieli się ze mną (dziękuję) interesującymi pomysłami, które zasługują na upowszechnienie. Oto skrót ostatniej korespondencji.
W szkole podstawowej dziecko uczy się patrzeć na przyrodę jak obserwator i zbiera informacje. Należy mu tylko podpowiadać, na co ma szczególnie zwrócić uwagę, poprzez zadawanie odpowiednich pytań, na które sam może znaleźć odpowiedź. Uczeń może sam proponować swoje nazwy [zjawisk], a potem dopiero dowie się, jakich nazw używa się w nauce. Obecnie jest odwrotnie. Coś się uczniom kategorycznie mówi, a potem się ich o tym przekonuje, najczęściej słownie. Ale to ich już przeważnie nie ciekawi.
W gimnazjum można zacząć wyjaśniać, dlaczego jest tak, jak jest? Jakie zjawiska i jakie właściwości materii poznane w szkole podstawowej tłumaczy cząsteczkowo-kinetyczna teoria budowy materii? Potem budowa atomu wyjaśnia zjawiska związane z przepływem prądu, światłem, laserem itd. Na pewno można włączyć elementarny opis ilościowy. Interpretacja prostych wzorów – badanych na wszystkie sposoby w różnych sytuacjach – stanowi materiał do rozwijania intelektu. Wszystkie zagadnienia powinny być traktowane problemowo. Zbadaj, sprawdź, przekonaj się, czy, jak, o ile, ile razy, co od czego zależy i jak.
Teraz zmierzam do najbardziej istotnej sprawy, która skłoniła mnie do napisania do Pana. Nie można oczekiwać od nauczycieli, żeby zaczęli uczyć problemowo i stosowali aktywizujące metody nauczania w dodatku w sposób skorelowany z przedmiotami pokrewnymi według planu, w którym w jednym dniu występują niepowiązane ze sobą lekcje z różnych przedmiotów. Fizyka między historią a językiem polskim. Czy można prawdziwie zająć się czymś na jednym z tych przedmiotów? Nie przeczytać stronę tekstu w książce i zrobić notatkę z lekcji, lecz zbadać, przekonać się, rozłożyć sprzęt i go sprzątnąć, a czasem nawet wyjść na 20 minut na zewnątrz, żeby coś zaobserwować i potem nad tym pracować. Czy można dokonać takiego cudu, żeby w czasie 45 minut załatwić konieczne sprawy organizacyjne, porządkowe, potem stworzyć odpowiedni klimat do twórczej pracy, następnie dać uczniom czas do namysłu, pozwolić im na działanie (próbowanie i błądzenie – jak zwykle gdy się coś robi pierwszy raz), dyskusje w grupach, wyciągnięcie wniosków, zaprezentowanie ich, podsumowanie – refleksja, wnioski do dalszej pracy, omówienie zadania domowego?
Czy taki plan lekcji to najlepsze rozwiązanie edukacyjne, jakie ludzkość jest w stanie wymyślić w XXI wieku? Jeżeli nie możemy zwiększyć liczby godzin, to ułóżmy je przynajmniej po dwie razem, a nie 2 razy po 45 minut. W dodatku w jednym dniu powinny być przedmioty pokrewne, wtedy dopiero można zająć się nauczaniem problemowym.
Jestem pewna, że generalnie dyrektorzy szkół sami z siebie nie zmienią utartego i powszechnie stosowanego sposobu układania lekcji, który być może w innych czasach był uzasadniony, ale nie dziś. Dlatego piszę o tym do Pana, ponieważ myślę, że nowa podstawa programowa mogłaby zawierać ogólnie sformułowane warunki, w jakich może być realizowana, co wymusiłoby na szkołach zmiany, o których piszę. Uważam to za bardzo ważne, ponieważ najlepiej skonstruowana podstawa programowa będzie martwym dokumentem, gdy nie będą spełnione warunki, w jakich jest realizowana.
Źródło: isp.org.pl/podstawa/forum/viewtopic.php?t=19